دستگاه تزریق پلاستیک عمودی

دستگاه تزریق پلاستیک عمودی مانند ماشین‌های افقی سنتی عمل می‌کنند، با این حال آنها برای کار بر روی محور عمودی طراحی شده اند. این نوع ماشین در انواع هیدرولیک، برقی و هیبریدی برای پاسخگویی به طیف وسیعی از نیازهای مشتریان طراحی شده است. ماشین های قالب گیری تزریقی عمودی به دلیل نوع جهت گیری دستگاه و طراحی متفاوت نسبت به دستگاه های تزریق معمولی به فضای محیطی بسیار کمی نیاز دارند.

 

ماشین تزریق عمودی

 

دستگاه تزریق پلاستیک عمودی به ویژه برای کاربردهای قالب گیری اینسرت یا داخلی مناسب هستند. قطعات را می توان به راحتی در قالب بارگذاری کرد و قبل از قالب گیری مجدد، توسط گرانش در جای خود نگه داشت. دستگاه تزریق پلاستیک عمودی اغلب دارای یک شاتل یا میز دوار هستند (تصاویر زیر را ببینید) که امکان بارگیری و قالب‌گیری را در زمان چرخه ماشین‌ها فراهم می‌کند.

 

تزریق عمودی

ماشین تزریق پلاستیک عمودی با میز دوار

 

تزریق پلاستیک عمودی

دستگاه تزریق پلاستیک عمودی با میز شاتل

 

مزایای دستگاه تزریق پلاستیک عمودی در مقایسه با ماشین های تزریق پلاستیک افقی برای قالب گیری داخلی

در حالی که ماشین‌های قالب‌گیری افقی اولین نمونه از نوع خود بودند که به استانداردی در تولید پلاستیک تبدیل شدند، ماشین‌های تزریق عمودی ممکن است روشی پایدارتر برای قالب‌گیری برای کاربردهای خاص باشند و بسیاری از تولیدکنندگان اکنون از مزایای بسیار آن استفاده می‌کنند. با پیشرفت صنعت تزریق پلاستیک که در محصولات مصرفی بی شماری کاربرد دارد و استفاده شده است، زمان آن رسیده است که تفاوت‌های زیر گروه‌ها و انواع دستگاه های تزریق را عمیقاً بررسی کنیم.

در این مقاله تفاوت بین دستگاه تزریق پلاستیک عمودی و افقی بررسی شده و مزایای قالب گیری تزریقی عمودی ذکر خواهد شد.

اگر وبسایت ماشین های پلاستیک بادی پارس را مرور کرده باشید، انواع ماشین های قالب گیری را مشاهده خواهید کرد. اما تنها با کار بر روی ماشین‌ها می‌توانید دقیقاً بدانید که چه چیزی برای هدف و تجارت شما مناسب تر است.

 

خرید دستگاه تزریق عمودی

 

تفاوت بین دستگاه تزریق پلاستیک عمودی و افقی

دستگاه تزریق عمودی از نظر چرخه‌های تولید کارآمد و پر بازده، هزینه و انواع محصولاتی که می‌تواند تولید کند، انعطاف‌پذیرتر هستند. قالب گیری داخلی را به عنوان مثال در نظر بگیرید. این فرآیند زمانی کاربرد دارد که یک محصول از پیش ساخته شده در قالبی وارد می شود که نیاز به تزریق پلاستیک در اطراف آن دارد (تصاویر زیر را ببینید).

 

هر چرخه مستلزم آن است که محصول نهایی از قالب خارج شود و محصول جدید قبل از شروع فرآیند قالب گیری اضافه و جایگزین آن شود.

تلاش برای انجام این کار بر روی یک ماشین تزریق افقی دشوار و ناخوشایند خواهد بود زیرا در حال مبارزه با گرانش هستید، همچنین باعث کاهش سرعت تولید و افزایش خطر تولید قطعات نا مناسب خواهد شد. قالب گیری افقی خطرات بیشتری را در مورد قطعات و تجهیزات مورد استفاده در صنعت پزشکی ایجاد می کند زیرا این حوزه به قطعات و تجهیزات با تحمل بالا نیاز دارد.

با دستگاه تزریق پلاستیک عمودی، قطعات را می توان به راحتی و به سهولت در قالب قرار داد، بدون اینکه نگران ناهماهنگی در قسمت های مختلف قطعه بود.

 

دستگاه تزریق تولید دو شاخه

 

آشنایی با اصول قالب گیری تزریقی و نحوه تزریق پلاستیک

یکی از مزیت‌های ماشین‌های قالب‌گیری عمودی، جفت کردن قالب‌های کتابی با میز دوار است.

قالب های کتابی روی درج ها بسته می شوند و قطعات را قبل، در حین و بعد از فرآیند قالب گیری محکم در جای خود نگه می دارند. میزهای چرخشی می توانند بین ۱ تا ۱۲ قالب را در یک زمان نگه دارند و با چرخش به تکنسین قالب اجازه می دهند تا بدون متوقف کردن فرآیند قالب گیری، قطعه را جایگزین کند.

قالب های کتابی متعدد روی میز دوار می توانند سریع ترین چرخه ها و بالاترین بازده ممکن را در قالب گیری ارائه دهند. این نوع قالب ها همچنین اجازه می دهند قالب های مختلف برای یک دسته از محصولات در یک زمان واحد اجرا شود.

مزیت دیگر دستگاه تزریق عمودی در مقابل دستگاه تزریق پلاستیک افقی این است که تنها نیمی از فضای مورد نیاز برای دستگاه قالب گیری افقی را اشغال می کنند. دو ماشین را در کنار هم ببینید:

دستگاه تزریق عمودی و افقی

 

علاوه بر این، واحدهای گیره عمودی در ماشین‌های قالب‌گیری عمودی همه کاره هستند و حداکثر انعطاف‌پذیری را با قالب مرتبط می‌سازند.

تزریق عمودی می تواند کنترل بیشتری را در زمانی که پلاستیک از طریق فاصله کوتاهی به حفره قالب می رسد، ارائه دهد. اغلب اوقات با ماشین‌های افقی، پلاستیک باید مسافت بیشتری را طی کند تا به قالب برسد که باعث می‌شود رزین خیلی سریع خنک شود و  کیفیت نا مناسبی ایجاد کند.

دو عامل بزرگی که در کیفیت محصولی که توسط قالب‌گیری عمودی شکل می‌گیرد، نقش مهمی ایفا می‌کنند، نیروی گیره و اندازه شات هستند.

نیروی گیره یا کلمپینگ

نیروی کلمپینگ مقدار فشار مورد نیاز برای بسته نگه داشتن قالب و محصول در طول فرآیند تزریق است. در ماشین‌های عمودی، به‌ویژه هنگام استفاده از قالب‌های کتابی، گیره باعث اطمینان بیشتراست، زیرا قسمت بالایی قالب در اثر گرانش ثابت می‌شود.

علاوه بر این، واحدهای کلمپینگ عمودی در ماشین‌های قالب‌گیری عمودی قوی تر هستند و حداکثر انعطاف‌پذیری را با ابزارهای قالب مرتبط می سازند.

اندازه شات دستگاه تزریق

اندازه شات مقدار پلاستیک مذاب مورد نیاز در فرآیند تزریق قالب است. از آنجایی که پلاستیک از بالا می آید، اندازه رانر مورد نیاز برای تکمیل یک قطعه بسیار کمتر از دستگاه قالب گیری افقی است. این فرایند به کاهش هزینه ها و کاهش ضایعات کمک می کند و در عین حال فرآیند را تا حد ممکن کارآمد می کند.

کاربردهای دستگاه تزریق پلاستیک عمودی

قالب‌گیری عمودی برای ریخته‌گری‌های آهنی، آلومینیومی، برنجی/برنزی و فولادی با اندازه‌های قالب از ۵۰۰×۴۰۰ میلی‌متر تا ۱۲۰۰×۱۰۵۰ میلی‌متر مناسب است. این فرایند به طور گسترده در صنعت خودرو برای تولید حجم بالای قطعاتی مانند کالیپرهای ترمز، دیسک های ترمز و منیفولدهای اگزوز استفاده می شود. کاربردهای متعدد دیگر از ماهیتابه های خانگی و اتصالات لوله گرفته تا شیرهای آتش نشانی و… را شامل می شود.

در قسمت نظرات به ما بگویید که به نظر شما تفاوت های اصلی بین ماشین های قالب گیری عمودی و افقی چیست؟

 

برای مشاهده نحوه عملکرد دستگاه تزریق پلاستیک عمودی و فرآیند تولید محصول توسط دستگاه تزریق پلاستیک عمودی روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده نحوه عملکرد دستگاه تزریق پلاستیک عمودی 

 

اگر به دنبال تولید کننده مناسب برای خرید انواع دستگاه های تزریق  پلاستیک افقی و عمودی هستید می توانید به محصولات ما توجه کنید. شرکت پارس یک شرکت متخصص در زمینه تولید و واردات ماشین های تزریق پلاستیک و پلاستیک بادی با تکنولوژی بالا است. شرکت ماشین های پلاستیک بادی پارس انواع دستگاه‌های قالب‌گیری تزریقی افقی و عمودی و همچنین دستگاه های تزریقی بادی و بادی اکستروژن را به بازار عرضه می‌کنند که دارای مزایای راندمان بالا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، توان بالا و سرعت بالا هستند.

 

دیدگاه‌ها (۶)

  1. Author Image
    رضا جعفری
    ۱۴۰۱-۰۵-۱۰

    سلام قیمت دستگاه تزریق عمودی ؟

    1. Author Image
      admin.pars
      ۱۴۰۱-۰۵-۱۰

      درود وقت بخیر لطفا برای اخذ مشاوره و استعلام قیمت به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید. با سپاس

  2. Author Image
    علی رضوی
    ۱۴۰۱-۰۵-۲۰

    عالی

    1. Author Image
      admin.pars
      ۱۴۰۱-۰۵-۲۰

      سپاس از شما

  3. Author Image
    الیاس
    ۱۴۰۱-۱۰-۲۸

    سلام
    از این دستگاه ها برای تولید زیره کفش هم میتوان استفاده کرد

    1. Author Image
      admin.pars
      ۱۴۰۱-۱۱-۰۱

      سلام وقت بخیر لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید. همکاران فنی ما شما رو راهنمایی میکنند. با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید
نام و نام خانوادگی
ایمیل